DIGIMARKKINOINTI


Digitaalinen markkinointi on viestin ja mainonnan jakelua digitaalisten kanavien kautta. Siihen sisältyvät kaikki digitaalinen materiaali ja viestintä, kuten yrityksen verkkosivusto, hakusanamainonta (Google ADS, Bing), Somealustat (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok), Display-mainonta, sähköpostimarkkinointi, mobiilimarkkinointi ja hakukoneoptimointi. 

Digimarkkinoinnin parhaat tulokset perustuvat lähes aina systemaattiseen kokeiluun, oppimiseen sekä läpinäkyvään toimintaan.

Digitaalista markkinointia käyttämällä tavoitat valtavan yleisön tavalla, joka on sekä kustannustehokas että mitattavissa.



KAIKKI LÄHTEE SISÄLLÖSTÄ

Ilman hyvää sisältöä, asiakkaat eivät löydä etsimäänsä ja siirtyvät kilpailijoiden sivuille. Sivustojen sisältöä tulee käydä jatkuvasti lävitse asiakkaan näkökulmasta. Kun sisältö on kunnossa se voidaan optimoida hakukoneiden löydettäväksi.

Sivustojen sisältöjen hakukoneoptimoinnilla voimme parantaa sivujen luonnollista näkyvyyttä hakutuloksissa. Laadukas sisältö ja avainsanojen laatu vaikuttavat yhtenä olennaisena tekijänä Google Ads -mainosten sijainnin määräytymiseen Googlen mainoshuutokaupassa.

Halutessasi ammattimainen sisällöntuottajamme tuottaa sivustojen teksti- ja kuvasisällöt myös alusta alkaen siten, että tarinasi tulee kerrottua paitsi ymmärrettävästi ja kiinnostavasti myös hakukoneoptimoidusti.


HAKUKONEOPTIMOINTI


Verkkosivujen sisällön parantaminen helpottaa niiden löydettävyyttä, mutta vasta sivujen asettaminen erikseen hakukoneisiin auttaa niiden löytymisessä. 

Hakukoneoptimoinnissa toteutamme perusteellisen kartoituksen sivustosi hakukonenäkyvyyden tilasta ja kehitysmahdollisuuksista avainsana-analyyseineen. Lisäksi huolehdimme, että sivusi ovat linjassa Googlen viimeisimpien suositusten ja hyvien käytänteiden kanssa.

Hakukoneoptimoinnissa kiinnitämme huomiota mm. seuraaviin kohtiin:

  • Responsiivisuus eli sivujen mukautuminen erilaisille näytöille
  • Sivujen latausnopeus ja navigointi
  • Otsikot ja sivujen metakuvaus
  • Kuva-aineistojen hakukoneoptimointi (nimet, otsikko ja alt-teksti)


HAKUKONEMARKKINOINTI (GOOGLE ADS)

Hakusanamainonnan (SEM eli Search Engine Marketing) tavoitteena on nostaa yrityksesi, tuotteesi ja palvelusi näkyviin Googlen hakutulossivuilla orgaanisten hakutulosten ylä- tai alapuolella tai rinnalla maksetuille mainoksille varatuissa osioissa. Orgaaninen hakukonenäkyvyys ja maksettu mainonta tukevat toisiaan ja auttavat sinua maksimoimaan näkyvyytesi Googlen hakutuloksissa.

Google-mainonnassa mainosten ja laskeutumissivujesi sisältö ja laatu muodostavat kokonaisuuden, jota kannattaa seurata ja parantaa pitkäjänteisesti. Yhteyshenkilömme keskustelevat säännöllisesti kanssasi sivustosi ja Google-mainostesi tavoitteista, toteutuksesta ja tuloksista. Saat tuloksista Google-mainontaa ja Google Analytics-lukuja yhdistävän raportin, josta voit seurata sivustosi ja mainosten toimivuutta ja tuottamia tuloksia läpinäkyvästi.

Googlen kautta haetaan jatkuvasti tuotteita, palveluita, yhteys- ja sijaintitietoja, joita tarvitaan välittömästi tai ainakin lähiaikoina.


HAKUKONEMARKKINOINTI


Hakusanamainonnan (SEM eli Search Engine Marketing) tavoitteena on nostaa yrityksesi, tuotteesi ja palvelusi näkyviin Googlen hakutulossivuilla. Orgaaninen hakukonenäkyvyys ja maksettu mainonta tukevat toisiaan ja auttavat sinua maksimoimaan näkyvyytesi Googlen hakutuloksissa.

Google-mainonnassa mainosten ja laskeutumissivujesi sisältö ja laatu muodostavat kokonaisuuden, jota kannattaa seurata ja parantaa pitkäjänteisesti.

Yhteyshenkilömme keskustelevat säännöllisesti kanssasi sivustosi ja Google-mainostesi tavoitteista, toteutuksesta ja tuloksista.

Saat tuloksista Google-mainontaa ja Google Analytics-lukuja yhdistävän raportin, josta voit seurata sivustosi ja mainosten toimivuutta ja tuottamia tuloksia läpinäkyvästi.

Googlen kautta haetaan jatkuvasti tuotteita, palveluita, yhteys- ja sijaintitietoja, joita tarvitaan välittömästi tai ainakin lähiaikoina.


HAKUSANAMAINONTA


Hakusanamainonnan suuri etu perinteiseen mainontaan verrattuna on, että mainokset näkyvät ihmisille juuri silloin kun he hakevat tarjoamiasi tuotteita ja palveluita Google-haussa. Oman mainoksen näkyvyys tässä tilanteessa voi auttaa sinua ja asiakkaitasi löytämään toisensa nopeasti.

Asetamme kampanjoille suunnitelman pohjalta sovitut päivä- ja kuukausibudjetit, jolloin kustannuksesi ovat ennustettavissa. Toisaalta maksat mainoksesta vain silloin, kun joku klikkaa mainostasi. Mainosten näkyvyys itsessään ei maksa mitään.

Hakusananmainonnan merkittävimpiä eroja perinteiseen mainontaan verrattuna on, että mainostesi tuottamia tuloksia on mahdollista mitata hyvinkin tarkasti ja läpinäkyvästi ja kehittää toimintaasi jatkuvasti tulosten pohjalta.


DISPLAY -MAINONTA


Display- eli bannerimainoksilla tavoitat yleisösi Google hakutulossivun ulkopuolella Googlen verkostossa. Display-mainonnan vahvuudet ovat verkoston laaja kattavuus, tehokas kohdennettavuus sekä uusien yleisöjen saavuttaminen.

Samoin kuin hakusanamainonnassa, pystyt hallinnoimaan Display-mainontasi budjettia, mittaamaan saamiasi tuloksia tarkasti ja läpinäkyvästi sekä kehittämään mainontaasi ja kampanjoitasi jatkuvasti paremmaksi tältä pohjalta. Google itse kehittää jatkuvasti uusia tuloslähtöisiä mainonnan ratkaisuja muun muassa konversioseurannan ja huutokauppahintojen automaattisen määrityksen pohjalta.

ANALYTIIKKA


Google Analytics on työkalu joka tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet kehittää verkkosivujesi käyttäjäkokemusta, teknistä toimivuutta sekä sisällön ja mainonnan tehoa yhä paremmaksi.

Mikäli käytät myös Google Ads - mainontaa, Google Ads- ja Google Analytics-tilisi on mahdollista yhdistää keskenään, jolloin saat rikkaampaa tietoa mainosten toimivuudesta sekä niiden tuomien vierailijoiden toiminnasta sivuillasi.

Yhteyshenkilömme keskustelevat säännöllisesti kanssasi sivustosi ja Google-mainostesi tavoitteista, toteutuksesta ja tuloksista. Saat tuloksista Google-mainontaa ja sivujesi Google Analytics-lukuja yhdistävän raportin, josta voit seurata sivustosi ja mainosten toimivuutta ja tuottamia tuloksia läpinäkyvästi.



DIGIMARKKINNOINNIN KUSTANNUS


Toteutamme digimarkkinointia tuntiveloituksella ja läpinäkyvästi. 
Asiakkaanamme maksat meille tehdystä työstä sekä mainonnan kustannukset sen mukaan mitä olemme sopineet mainontaan käytettävän. 

Tyypillinen kuukausiveloituksemme on 300 - 600 €, sisältäen asiakkaan mainontaan käytettävän budjetin. Tästä kustannuksesta työn osuus on noin 150 - 200 €.

Katso hinnat ja tilaa Google ADS hakusanamainonta nyt verkosta

Google ADS mainonta paketit

Dynaaminen katkelmasi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.

Kiinnostuitko palveluistamme

Miltä kuulostaisi, jos asiantuntijamme soittaisi ja voisitte jutella miten Legenda voi auttaa?

Uusimmat blogi­kirjoitukset

Dynaaminen katkelmasi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.

Tilaa uutiskirje 

Syötä sähköpostiosoitteesi ja lähetämme sinulle mielenkiintoisia uutisia ja tiedotteita ratkaisuistamme.