Lähdimme tutkimaan mikä on Google Ads, miten se toimii ja miten sillä voi luoda tehokkaan mainonnan yrityksille.
Google Ads (aiemmin Google AdWords ja Google AdWords Express) on hakusanamainonnan hallintatyökalu, jolla yritykset voivat mainostaa tuotteitaan ja palveluitaan Google-haussa, YouTubessa ja muilla verkkosivustoilla.
Google-mainonnassa on paljon erilaisia mahdollisuuksia ja mainostustapoja.
Google Ads -työkalusta on tullut jatkuvasti monipuolisempi, mutta samalla myös vaikeammin ymmärrettävä. Työkalua testaamalla ja kohdentamalla sitä, kuitenkin voidaan saada todella hyviä tehoja ulos.
Miten Google Ads toimii?
Kampanjat jaetaan pääryhmiin Hakukampanjat (Google-haku), Display-kampanjat (sivut, jotka näyttävät Google-mainoksia), Shopping-kampanjat (ostokset Google-haussa) ja Video-kampanjat (Youtube-mainokset).
Google Adsin avulla saat mm. lisäkäyntejä verkkosivuillesi (verkkomyyntiä, varauksia, postituslistalle liittymisiä), lisää asiakaspuheluja (mainoksissa puhelinnumero ja soita klikkaamalla –nappi) ja lisää käyntejä kivijalkakaupoissa (mainoksia kauppaasi ja yrityksesi löytyy kartalta).
Muutamia vinkkejä tehokkaan Google Ads -mainonnan luomiseen
Kohdenna mainos tarkasti
Tee uniikki ja erottuva mainos
Tarkista mainoksesi kieliasu huolellisesti
Käytä relevantteja avainsanoja
Call to action eli kehota toimimaan “Osta nyt”, “Soita heti”, “Ota yhteyttä”
Vie mainoksen klikkaaja suoraan kohdesivulle
Anna tarkat hakusanat
Määritä sopiva budjetti
Tee maantieteellinen kohdentaminen
Kohdenna esim. ikäryhmittäin ja tiettyyn yleisöön
Google ADS kampanjan hoitaminen
Google Ads kampanjan voi hoitaa itse tai ulkoistaa. Miten ulkoistaminen toimii esim. Legendalla.
Legendalla saat:
Raportin seurannasta. Kuinka monta puhelinsoittoa mainoksista tai sivuilta. Montako yhteydenottoa lomakkeista. Kaikki raportoidaan.
ADS mainonnan laatupisteet. Osaavat toimistot säästää, kun mainoksen laatu on parempi, niin klikkaushinnan pieneneminen tuo mainostoimiston kustannuksen takaisin jopa moninkertaisesti.
Keskityt oleelliseen, kun tiedät Google ADS kampanjasi olevan osaavan toimiston hallinnassa.