Vinkkejä verkkokaupan parantamiseen

Listasimme alle muutaman hyvän vinkin joilla voit parantaa verkkokauppaasi

1. Panosta tuotekuviin

Verkkokaupan tuotekuvat ovat oleellisen tärkeät. Panosta hyviin tuotekuviin, koska tuotetta ei pääse näkemään tai tunnustelemaan.

Nimeä kuvat myös asiaankuuluvasti ja anna niille vaihtoehtoinen nimi optimoinnillisista syistä.

2. Kunnon tuoteselosteet

Kattavat tuotetiedot voivat olla tärkeä asiakkaan päätökseen vaikuttava tekijä. Kirjoita tuoteselosteet samalla tyylillä, kuin puhuisit asiakkaalle.

Paremman asiakaskokemuksen lisäksi tuoteselosteet auttavat myös hakukonenäkyvyydessä. Tuotteet kannattaa senkin takia nimetä fiksusti.

3. Paranna verkkokaupan latausnopeutta

Verkkokaupan latausnopeus on tärkeä osa asiakkaan kokemusta.

Latausnopeus olisi hyvä olla lähempänä yhtä kuin viittä sekuntia. Jos sivu aukeaa hitaasti, kukaan ei jää odottelemaan sivun loppuun lataamista, vaan poistuu mieluummin paikalta.

Latausnopeus on myös tärkeä osa hakukoneoptimointia, sillä esim. Google on ottanut latausnopeuden yhdeksi tekijäksi hakukonesijoituksen suhteen. Mobiiliversiossa tilanne on vielä merkityksellisempi.

Valitse tehokas webhotelli WordPressille, ja nopeusoptimoi sivusto parantaaksesi latausnopeutta.

4. Ilmoita tuotteiden saatavuus selkeästi

Ilmoittamalla selkeät (ja paikkaansa pitävät) toimitusajat verkkokaupassasi parannat mahdollisuuksia kauppoihin. Kun verkkokauppasi sanoo “löytyy varastosta, 1-3 päivää”, asiakkaalle tulee vahvempi mielikuva tuotteen saatavuudesta.

Paras tilanne on, jos verkkokauppasi näyttää reaaliaikaiset toimitusajat riippuen varastosaldosta. Näin tehostat sellaisten tuotteiden myyntiä, joita ei juuri nyt ole varastossa.

5. Tarjoa ilmaiset toimituskulut

Verkkokaupallesi parhain vaihtoehto on, jos pystyt tarjoamaan ilmaisen toimituksen, sillä suurin osa asiakkaista karsastaa toimituskuluja. Tällä tavoin poistat yhden esteen tilauksen tekemiseen. Kun asiakas näkee tuotteesi hinnan, hän tietää sen olevan lopullinen hinta, kunhan ilmainen toimitus on selkeästi ilmoitettu.

Jos ilmainen toimitus ei millään onnistu, niin toimituskulujen selkeästi ja houkuttelevasti ilmoittaminenkin auttaa verkkokaupan parantamisessa.

6. Varmista verkkokaupan responsiivisuus

Parhaassa tapauksessa mobiilivierailijoiden määrä voi olla 80–90% asiakkaistasi, riippuen kohderyhmästäsi.

Näin ollen verkkokauppasi täytyy olla viimeisen päälle toimiva myös puhelimella ja tabletilla käytettynä.

7. Seuraa verkkokaupan vierailijoita

Verkkokaupan vierailija-analytiikka antaa käsityksen siitä, millaisia vierailijoita sivustollasi käy ja minkä verran. Analytiikka paljastaa myös mitkä sivut keräävät eniten vierailijoita, ja miten kävijät liikkuvat kaupassasi.

Näiden tietojen pohjalta on helpompi suunnitella verkkokauppa paremmin palvelevaksi ja myös hyödyntää niitä hakukoneoptimoinnissa.

8. Google-optimoi verkkokauppasi

Parhaita vierailijoita verkkokauppaasi saat Googlesta ja muista hakukoneista. Hakutuloksista saapuvat vierailijat ovat parempia, koska he etsivät tietoa hakusanojen osoittamasta tuotteesta tai palvelusta.

Hyvin tehty Google-optimointi tuo lisää ostohaluisia vierailijoita verkkokauppaasi. Nykyään verkkosivujen sisällöstä on tullut tärkein osa Google-näkyvyydessä, sillä ilman kunnollista sisältöä ei voi tulla hyviä sijoituksiakaan.

Verkkokauppa ei kuitenkaan ole pelkkää teknologiaa, vaan sen avulla ymmärretään paremmin kohderyhmän ostokäyttäytymisestä.

Jaa tämä kirjoitus
Arkistoi
Tehokasta Google ADS mainontaa helposti ja ennalta sovitulla hinnalla