Ilmainen chat verkkosivuille?

Chat löytyy nykyään jo useilta verkkosivustoilta ja verkkokaupoista, eikä turhaan, sillä parhaassa tapauksessa se lisää myyntiä, parantaa asiakaspalvelua ja säästää yrityksen resursseja.

Asiakaspalvelun avuksi

Erilaiset chat-asiakaspalvelut ovat tulleet todennäköisesti jäädäkseen. Mikä on hyvä, sillä yhä useammat asiakkaat odottavat sellaisen löytyvän ihan vakiona verkkosivustolta tai verkkokaupasta.

Kaikkien verkkosivujen omistajien kannattaisikin harkita chatin käyttöönottoa, sillä se lisää asiakastyytyväisyyttä ja auttaa myyntiä esim. liidien hankinnassa.

Chatbotit

Osa yrityksistä on ottanut käyttöön jonkinlaisen chatbotin, joka osaa vastata yleisimpiin asiakkaiden kysymyksiin ja ohjaa tarpeen mukaan eteenpäin.

Parhaassa tapauksessa chatbotit voivat tarjota paremman asiakaskokemuksen sekä tehostaa asiakaspalvelua entisestään. Niiden avulla asiakas saa palvelua ilman jonotusta ja myös silloin, kun asiakaspalvelu on jo kiinni.

Yksi ilmainen chatbot on Landbot.io, jonka avulla voi tehdä yksinkertaisia chatbotteja. Chatbot-palvelussa rakennetaan botin viestien kulku ja sen eri vaihtoehdot ”blockeilla”, joita on monta erilaista.

Chatbotin saa käyttöön nopeasti ja käyttöliittymän avulla on helppo suunnitella chatbot, jonka voi upottaa sivustolleen.

Upotuskoodilla on tarjolla eri vaihtoehtoja: chatbot aukeaa ruudunkokoiseksi, tietyssä kohtaa sivua tai chat-ikonina, jota painamalla se aukeaa popup-ruutuna suuremmaksi.

Nopeasti vastauksia

Kun asiakas katselee tuotetta tai palvelua, hänelle saattaa tulla mieleen sellaisia kysymyksiä, mihin sivustolta ei suoraan löydy vastausta. Sivun alareunasta löytyvä chat-palvelu onkin usein nopea apu tällaisissa tilanteissa.

Jos sivuilla ei ole chat-palvelua vastaamassa kysymyksiin, niin asiakas ei välttämättä lähde etsimään asiakaspalvelun yhteystietoja, vaan poistuu sivuilta kokonaan. Pahimmassa tapauksessa hän menee kilpailijan sivuille, ja saa sieltä löytyvän chatin avulla nopeasti vastauksen kysymyksiinsä.

Yrityksen resurssit säästyy

Chat säästää yrityksen omia resursseja, sillä se on puhelin asiakaspalvelua tehokkaampaa. Chatissa työntekijä voi pitää auki monta chattia yhtä aikaa, kun taas puhelimitse hoidettavissa asiakaspalveluissa tämä ei onnistuisi.

Chatissa voidaan myös hyödyntää valmiita vastauspohjia, koska usein asiakkaat kysyvät samoja asioita. Chatti myös mahdollistaa esim. sivuilta jo löytyvän kuvallisen ohjeen linkittämisen, kun puhelimessa asia pitäisi jokaisella kerralla selittää erikseen.

Ilmainen Tawk.to chat

Tawk.to chat on noussut nopeasti suosituksi, sillä se on ilmaiseksi palveluksi todella monipuolinen ja tarjoaa sellaisia ominaisuuksia, joista monessa maksullisessa versiossa saa pulittaa kymmeniä euroja kuukaudessa.

Chat voidaan asentaa sivustolle esim. lisäosan tai koodinpätkän avulla. Chatin saa myös verkkohallinnan lisäksi Androidille ja Iphonelle.

Ilmaiseksi palveluksi todella laaja

Ilmaiseksi palveluksi se on todella laaja ja siinä on paljon hyvää.

Muihin palveluihin verrattuna Tawk.to:n päänäkymässä näkee erilaisia tilastoja ja reaaliaikaisia tietoja chateista.

Se myös tarjoaa yhtenä ominaisuutena triggereitä. Triggerin avulla chat-ikkuna ponnahtaa auki esim. vain tietyillä sivuilla ja aukeaa vasta kun sivu on latautunut.

Ulkoasu helposti muokattavissa

Chatin ulkoasu on muokattavissa. Chat-ikonin tilalle voi vaihtaa oman logon tai kuvan ja tervehdysviestejä voi räätälöidä oman yrityksen imagoon sopiviksi. Asiakasliittymän saa myös täysin suomen kielelle, mutta hallintasivua joutuu käyttämään englanniksi, se on onneksi hyvin selkeä käyttää.

Tawk.to:n hyvät puolet

  • Hyvännäköinen ja helppokäyttöinen hallintapaneeli
  • Tilastoinnit
  • Täysin ilmainen ja paljon ominaisuuksia
  • Ei kuukausimaksuja
  • Muokattava chat-ikkuna
  • Ei rajoitettua sivustomäärää tai käyttäjämäärää
  • Eri sivuille saa erilaisen chatin ja jopa eri asiakaspalvelijalle
  • Näkee käyttäjän tiedot, millä sivulla kävijä on ja chat-ikkunan avaamisen
  • Kirjoitukset reaaliajassa (näkee kun tekstiä pyyhitään pois)
  • Android- ja iPhone-sovellukset
  • Automaattiset vastaukset ja pikaviestit
  • Häiriköille voin antaa porttikiellon
  • Asiakasliittymä suomen kielellä
  • Toimii MacOs ja Windows käyttöjärjestelmillä
  • Tawk.to:n huonot puolet
  • Ulkonäöstä muokattavissa vain värit ja koko, ei pysty muokkaamaan oman sivuston näköiseksi
  • Aiempien chattien tiedot eivät jää talteen järkevästi
  • Ei integraatioita muihin järjestelmiin
  • Lisätietoa Tawk.to:sta löydät täältä: https://www.tawk.to/

Mikäli olet kiinnostunut saamaan ilmaisen Chatin sivuillesi, ota yhteyttä ja voimme auttaa sen asentamisessa ja alkuasetusten läpikäymisessä.


Jaa tämä kirjoitus
Tunnisteet
Arkistoi
Näin valitset verkkosivuston toteuttajan